سرپرست وزارت خارجه ایران در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه انگلیس گفت که «سکوت در برابر جنایت رژیم صهیونیستی تنها موجب تشویق جنایت‌کار و تکرار اقدامات مخرب آن می‌شود».

باقری و لمی

به گزارش همشهری آنلاین، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس در تماس تلفنی با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران درخصوص تحولات منطقه خاطر نشان کرد: اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه که تجاوز به لبنان و حمله به منازل مسکونی در بیروت و ساعاتی پس از آن تجاوز به حریم ایران و به شهادت رساندن میهمان رسمی ایران، شهید هنیه از جدیدترین مصادیق آن است، تنها عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

باقری تصریح کرد: پس از وقوع جنایت رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه و نقض امنیت ملی ایران و نیز نقض ثبات منطقه، طرف‌های اروپایی با انفعال و حتی عدم محکومیت این اقدام ناقض صلح و امنیت بین‌المللی، اولین فرصت دیپلماسی را تباه کردند؛ این در حالی است که انسداد مسیر دیپلماتیک توسط اروپایی‌ها نتیجه‌ای جز تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه اقدامات تروریستی و ترویج بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران در قبال صیانت از امنیت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود مماشات نمی‌کند.

باقری تصریح کرد: آمریکا و چند کشور اروپایی عضو شورای امنیت که در برابر انجام مسؤولیت شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه مانع‌تراشی کردند در برابر شرارت‌های تنها موجود شرور منطقه مسؤولیت دارند.

دیوید لمی با درخواست از ایران برای خویشتن‌داری، گفت که اقدام علیه اسماعیل هنیه یک گام به عقب در مسیر آتش‌بس در غزه است.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: اسرائیل و لبنان در آستانه جنگ هستند و در صورت عدم خویشتن‌داری، شاهد بروز نتایج فاجعه‌باری خواهیم بود که به نفع هیچ کس نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، همچنین لمی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست. من با علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران صحبت کردم.

وی ادامه داده است که به سرپرست وزارت خارجه ایران گفته که هر گونه حمله ایران عواقب ویرانگری برای منطقه خواهد داشت و ایران و همه طرفین باید فوراً تنش‌زدایی کنند.

کد خبر 872505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    2 0
    قبلا بهش میگفتن اختار الان معنیش شده میانجیگیری
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      1 0
      اخطار
    • سرلشگر US ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      1 2
      حمله نکنید .هنوز اسراییل ترور رو گردن نگرفته و الان وقت امتیازگیری با مذاکرات صلح هستش
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      0 1
      ۹:۴۴ با قدرت نمایی ، میتوان در مذاکرات دست برتر داشت ، نه با ترس و تحقیر شدن .
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    3 1
    غربی ها و بعضی از اعراب خود فروخته خوب می دانند ، که در صورت کشیدن آتش به سرزمین های اشغالی، صددرصد همه دنیا به میدان می آیند و فلسطین را آزاد
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
      0 0
      با کوتاه آمدن در برابر اسراییل ، نه تنها ترورها افزایش پیدا میکند ، بلکه اعتبار ایران در منطقه نابود خواهد شد و به خلیج فارس باید بگوییم ،، خلیج ع... ،،، بدتر از آن اینکه ، در مذاکرات آینده هم ،هیچ اعتبار و قدرتی نخواهیم داشت ، ولی اگر قدرتمند و نمایان پاسخ دهیم ،، مرزبندی جدیدی در منطقه غرب آسیا ، تعریف خواهد شد ، که ایران قدرت اول آن خواهد بود .
  • Borzoo NO ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    3 1
    انگلیس دیگه آنچنان قدرتی ندارد که نه میانجی کند و نه واسطه شود مگر اینکه با عطاله مهاجرانی وساطت کند . خودش در حال فروپاشی است
  • از IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    0 0
    جنگی در کار نیست چون هیچ کدام از طرفین تمایلی به آن ندارند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
    0 0
    امریکا ونوچه هایش ببر کاغذی هستند که مثل طبل صدا دارند ودیگران رامیترسانند وحاضر به خرج کردن وحضور درمیدان مقاومت دارنیستند ‌‌.به اندازه قدرتشان اسیب پذیرند